Rabu, 3 Jun 2009

Kekadang Munusia Mudah Lupa

Entah kenapa kekdg manusia mudah sgt lupa dgn sesuatu perkara,mudah sgt lupa pada org yg dah byk berjasa.Mudah sgt lupa diri bila kesenangan diberi Allah.Tahu tak kita kesenangan itu hanya pinjaman saja,yg entah bila-bila saje Dia boleh tarik balik.
Sebagai manusia aku jgk ada perasaan bilamana org yg aku anggap seperti darah daging sendiri mencemar erti kasih syg kekeluargaan.Kenapa mesti aku jerk yg nak kena jaga hati org,sedangkan org senang lenang membawa cerita keburukkan aku merata-rata.....
Ya Allah,
Ko tunjukkan kepada mereka-mereka ini akan sesuatu kejadian yg akan menyedarkan diri mereka.

Hmmm......
Dh xnk ingatlah perkara-perkara tu.Buat depa tu atau sesape yg terasa.cuba layan petikan dari bwh nie...

Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupaMelayu mudah lupa
Dulu bangsanya dipijak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya retak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya teriak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya haprak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya kelas dua
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya hina
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya sengketa
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya derita
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya kerdil
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya terpencil
Melayu mudah lupa
Tiada daulat
Tiada maruah
Tiada bebas
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Sejarah bangsanya yang lena
Tanah lahirnya yang merekah berdarah
IngatlahIngatlahIngatlah
Wahai bangsakuJangan mudah lupa lagi
Kerana perjuanganmu belum selesai

(aku copy jerk teks ucapan Dr.M)

0 ulasan: