Jumaat, 5 Mac 2010

Stress....stress....stress.....

Aku tak tau la nak mulakan katner.......
Tapi serius aku bagitau kat sini jiwa aku betul-betul tertekan.....

Astagfirullah.........kenapa la macam nie.Dah la aku mengandung,sampaikan semalam doktor kata aku tak boleh stress-stress sangat.Akan effect pada baby dan kesihatan aku sendiri.Memang aku dapat rasa kesannya,tetiba cek kencing manis aku naik.Pastu dah bertahun-tahun tak kena ashma,aku kena balik.Sampai doktor bagitau lagi,kalau 7 bulan nanti ashma dan kencing manis aku masih takleh control terpaksa la baby dipaksa keluar....Nauzubillah.....Ya Allah.....Kau tolonglah hambaMu yang hina ini.....

Biar aku share dengan korang ye kenapa aku stress sesangat.Memang mungkin pada sesetengah orang macam masalah kecik,tapi pada seorang wanita mengandung yang mempunyai emosi yang berbeza-beza masalah nie agak membebankan....

Di sebabkan aku akan cuti bersalin,company tempat aku kerja nie bagi aku seorang pembantu.....Memula memang la aku happy sesangat,yelakan dapat meringankan beban keje aku.Tapi rupanye lain la pulak,makin beban keje aku.......Aku tak tau la datang dari mana makhluk nie?Lebih baik aku ajar budak sekolah tadika dari mengajar orang sesengal ini......
Dah la kita ajar dia buat tak tau,kalau dah buat salah tak mengaku.Dan kekadang tu bila aku ajar dia,dia ajar aku balik.Cam bagus sesangat la gamaknye.....

Sejarah kerja service centre haram tak ada,pastu kelulusan dalam pelajaran pun hampeh.Dah ada anak bini tapi perangai Masyaallah.....Bukan la aku nak mengutuk dia sesangat,tapi biarlah buat kerja tu bebetul sikit.Dapat gaji starting dah la besar,macam celaka.Aku tak tau la bos aku jumpa dan pungut dia katner.Sebelum nie kerja banyak tempat,tapi kerja kejap berenti.Aku rasa orang-orang kat tempat yang dia pernah kerja dulu pun asyik maki hamun dia aje la.

Camner la aku nak mengatasi masalah aku nie.....memang rasanya serius sesangat sampai aku tak tahan.Dalam minggu nie jerk dah 3 hari aku tak kerja.Sampai aku marah kat dia aku yang menangis,bukan dia.Argggghhhh.......tension nye....leh bagi tips tak camner nak buat lelagi la dalam situasi aku yang tengah mengandung nie.Istigfar bebanyak pun api kemarahan nie tak leh reda jugak......Nie sambil meluahkan kat sini pun,air mata aku dah bergenang jerk....

0 ulasan: