Jumaat, 30 April 2010

Mane dia????



Malam tadi aku mimpikan kau....dari jauh kau pandang muka aku.Masa tu kat sebuah padang yang penuh dengan rumput hijau dan bunga-bunga putih.Bersih sangat badan kau,tak ada lagi kudis-kudis dan luka-luka kat badan kau.Muka kau pun cantik sangat,bersih dan nampak comel sangat...
Puas aku panggil dan kejar kau,tapi makin lama kau makin jauh.Kau jalan perlahan tapi aku tetap tak dapat kejar kau walaupun aku berlari.....akhirnye aku yang jatuh tersungkur......Saat aku jatuh kau pun berhenti dari berjalan,tapi kau tak mendekati aku.Kau hanya pandang aku dengan mata yang sayu,memandang hanya dari kejauhan.Aku menangis sepuas-puasnye......
Bila aku buka mata rupanye aku bermimpi dan mimpi tu seperti benar-benar berlaku kerana bila aku tersedar air mata memang sedang mengalir deras....

Mana kau????mane kau pergi???Mak rindu sangat.......dah 2 minggu kau tak balik.Kau merajuk dengan mak ke???Hari-hari mak tunggu kau.Tempat makan,tempat minum dengan tempat tido kau sentiasa mak sediakan seperti biasa.Hari-hari mak akan panggil nama kau......Hari-hari mak akan cari kau keliling rumah,tanye jiran-jiran ada nampak kau tak......Nape langsung tak balik???biasanye kalau tak balik pun paling lama 3 ke 4 hari je.....

Dah 6 tahun aku bela kau,daripada kau seekor kucing terbiar yang datang depan pintu rumah aku minta belas ehsan.Aku bela kau dengan penuh kasih sayang.Hari-hari kau dibelai manja,diberi makan minum yang secukupnye.....aku betul-betul rindukan kau......

Pagi tadi aku ada cerita ngan Zali yang aku mimpikan kau,rupanye 3 hari lepas Zali pun ada mimpikan kau.Zali suruh aku sabar,dia kata mungkin kau dah takde kat bumi yang nyata nie.Kalau betul pun kau dah tak ada lagi,kenapa bukan didepan mata aku????Kalau betul pun kau pergi tinggalkan aku buat selamanye,biarlah aku ngan Zali dapat kuburkan kau....Sejujurnye aku katakan yang aku rindu sangat kat kau......

Kau tak pernah menyusahkan aku.Aku tak pernah mengeluh atau merungut selama membela kau.Kau seekor kucing yang sangat baik,tak pernah kisah pun kalau aku bawak kucing lain untuk tinggal sebumbung dengan kau.Malah kau selalu mengalah dengan yang lain semasa makan....Kau tak pernah buang najis dalam rumah.Kau memang seekor kucing yang sangat aku sayang.....

Ada betulnye jugak orang berkata....kucing kalau dia sayangkan tuan,dia tak akan mati depan tuan dia.Dia taknak tuan dia bersedih.Kalau benar pun ini terjadi pada kau,aku tetap bersedih,aku tetap mengalirkan air mata.....
Tak tau kenapa murah sungguh air mata ini bila mengenangkan kau.....Kalau umur kau masih panjang,balik ye....

Chiki.......Chiki.....mak rindu sangat kat kau....

2 ulasan:

sI tEDI berkata...

2 minggu dia tak balik dah? Manalah dia pergi. harap2 dia akan jumpa jalan balik.

kucing aku dak oyen dan 2 bulan lebih x balik :(

zalyeaclik berkata...

Tulah xtau mane dia pergi.....memang sedih sangat,bila ingat kat dia mesti air mata mcm dah x berharga lg....:(