Selasa, 20 Oktober 2009

Supplement

Supplement ataupun makanan tambahan.......
Aku rasa dalam umur aku sekarang nie memang amat memerlukan makanan tambahan.......

Serius aku bgtau kat korang dulu aku suka sambil lewa jerk.Mkn Vitamin C pun ikut suka kehendak hati...

Tapi sejak 2 tahun lepas,aku ambik serius pasal makanan tambahan nie...Bak kata Zali "dah la x mkn sayur,pastu makan makanan yg x seimbang manalah bdn tu nk sihat!!!"....(lelakiiii...kan memang kuat complain)

Dulu memang,lepas bersalinkan Haikal aku selalu demam.Pastu badan x bertenaga.Wat keje rmh sikit,badan dah sakit-sakit....macam mak nenek..tula akibat berpantang suka hati aku je:(.Muka kusam,cam dh tua sesgt.Memang langsung cam x ambil peduli pasal diri sendiri.Ramai kekawan tegur..."ko nie kenapa hah??klu ye pun penat jaga anak,jgn la mengutuk diri..."klu diingat-ingatkan memang teruk tul la masa tu.Aku bknla mengutuk diri cam x bermekap ke,x pakai lawa2 ke....tapi org yg tengok muka aku memang cam xde seri langsung....

Sampai la 1 masa,angah aku blk kampung.Aku tengok muka dia bersih,pastu nampak muda.Bila ingat2kan kekawan yg selalu kutuk aku dulu...aku pun tanyealah kat angah."Ngah,ko pakai produk ape hah?ko pakai SK11 eh?lain la aku tengok muka ko".Dgn bangaaa...nye angah aku jwb..."Tak kuasa I nk pakai produk2 luaran tu?bahaya la,aku makan produk kesihatan je.Cun kan mak sekarang"...peh...belagak betul akak nie.Kerana nak tau gak,aku wat2 jela muka toya.

Hmmm....rupa2nya akak aku mkn produk Elken.Memang nampak sangat perubahan yg ketara beb...tapi.....mak aiii....harganye memang aku rasa x mampu dek diri aku sendiri.Bkn kedekut ye,aku x suka la pasal beli brg untuk diri sendiri mintak duit Zali...(ceh...cehh....:)).Klu dihitung gaji aku,huh memang jgn harap la....terpaksa la melupakan hasrat nak nampak muda tu.

Atas nasihat akak aku,dia ckp x semestinye kita makan produk mahal baru leh cantik.Dia ajar aku makan Multivitamin ngan Calsium.Pastu dia sponsor aku mkn Spirulina Elken..(tapi sekarang kene beli sendiri..huhuhu..).Lg 1,dia ada cerita kat aku kwn dia just mkn produk Cosway je pun perubahan yg amat ketara...Aku pun suruh la dia belikan...peh...memang aku ckp kat korang Bio-Nzym Cosway tu memang betol2 melatop...hehehe....

Multivitamin ngan calsium aku cuma ambil dari produk BlackMores je.X la mahal sgt.Multivitamin 2 botol then dpt free yg kck klu x silap aku harganye arround RM80++ je.Leh tahan 3bln lak tu.Calsium plk 2 botol baru RM30++ je.Pun boleh tahan 2bln.Perubahan ada jgk,badan x la bisa-bisa cam dulu.Klu lepas menyangkung xlah sakit belakang lg.Sehari setiap 1 makan sebiji je.



Active Ingredients Per Tablet
Vitamin C (Ascorbic acid)
180 mg
Vitamin B3 (Nicotinamide)
60 mg
Vitamin B6 (Pyridoxine hydrochloride)
10 mg
Vitamin B2 (Riboflavin)
8.5 mg
Vitamin B1 (Thiamine hydrochloride)
7.5 mg
Calcium (from Calcium carbonate)
40 mg
Vitamin B5 (Pantothenate acid)
20 mg
Vitamin D3
400 IU
Choline bitartrate
25 mg
Iron (from Ferrous sulfate)
5 mg
Folic acid
200 mcg
Inositol
25 mg
Manganese (from Manganese sulfate)
2 mg
Magnesium (from Magnesium oxide)
17.5 mg
Potassium (from Potassium sulfate)
25 mg
Vitamin E
20 IU
Vitamin A
5000 IU
Vitamin B12 (Cyanocobalamin)
10 mcg
Zinc (from Zinc oxide)
5 mg
Biotin
25 mcg




Active ingredients per tablet
Calcium (from calcium carbonate)
500 mg
Vitamin D3
200 IU


Spirulina Elken lak,aku makan pagi 5 biji mlm 5 biji.Harga dia plk RM150++ la kot,x ingat lak plk
bape sebenarnye.Sebotol isinye 500 biji.Memang bagus,nampak la perubahan-perubahan nye.Kulit lebih nampak berseri,penglihatan lebih awas,rambut dh x byk gugur lg.





Organic & Alkaline for Balanced Nutrition
100% pure and organic
Complete food with 46 essential nutrients in a balanced proportion in line with the human body's requirements
Rich concentration of nutrients like protein (amino acids), vitamins, minerals, carbohydrates, essential fatty acids, chlorophyll, beta-carotene, phycocyanin and xanthophyll.
More than 10 international accolades form government bodies & independent organisations
Cholesterol-free protein source that is alkaline-forming
Readily digested and easily assimilated
Certified to be free of microcystine



Lagi 1 produk yg aku makan hari-hari Bio-Nzym dari Cosway.Nzym nie murah je,sebotol RM88 tapi klu ada promosi 3botol RM170 jerk.Sehari minum sekali,ada penyukat lg.hmmm...sebotol leh tahan 2 minggu.Keberkesanan produk Cosway yg 1 nie...pehh...memang aku selooot betoll la...Dulu aku selalu gileee membutaaa kat office coz bdn sentiasa x cergas kan,sekarang langsung xde rasa mengantoks lg dah.Pastu dh mcm bionik woman,xtau duk diam semua keje mesti nk siapkan haritu gak.Kemas rmh klu dulu seminggu sekali,skarang hari2 aku dok mengemas rmh.Lg 1 specialnye Nzym nie,dulu sebln 2 kali pun payah.Tapi sekarang Zali dh bleh tersenyum...(paham2 sudahla ye kekwn...:)).Nzym nie jgk buang kotoran dlm bdn kita setiap kali bendera Jepon naik.Mula2 dulu takut gak,sampai aku call customer service Cosway.Bila dia terangkan kat aku yg Nzym nie memang buang kotoran dr bdn.Nzym nie mcm tonic,diperbuat dr 85 jenis buah-buahan yg diperam.Dan cukup 5 colour yg badan kita perlukan setiap hari.


BIO N-ZYMES™FRUITS, VEGETABLES & HERBAL DRINK
Ingredients:Oyster Mushroom, Golden Mushroom (Enokitake), Golden Oyster Mushroom, Shiitake Mushroom, King Oyster Mushroom, Beech Mushroom (Shimeji), Monkeyhead Mushroom, Agaricus Mushroom, Maitake Mushroom, Red Dates, Black Dates, Licorice, Nori Seaweed, Cinnamon, Korean Ginseng Root, Chinese Asparagus Root, Chinese Plantain, Wild Yam, Dates Melon, Apple, Strawberry, Grapefruit, Orange, Tangerine, Lemon, Pear, Pineapple, Papaya, Longan, Lychee, Mango, Cantaloupe, Watermelon, Tomato, Umeko Plum, Mulberry, Plum, Avocado, Kiwi, Coconut, Guava, Sugarcane, Fig, Passion Fruit, Cucumber, Pumpkin, Winter Melon, Zucchini, Eggplant, Cabbage, Spinach, Chinese White Cabbage, Water Spinach, Celery, Chinese Mustard, Bean Sprout, Cauliflower, Alfalfa Germ, Canola, Sweet Potato, Potato, Carrot, Black Fungus, Lettuce, Green Bean Sprout, Red Bean Sprout, Black Bean Sprout, Yellow Bean Sprout, Balsam Pear, Ginger, Radish, Bok Choy, Ceylon Spinach, Green Chili, Great Burdock, Asparagus, Aloe Vera, Peanut Sprout, Amaranth, Pea Sprouts, Beetroot, Corn, Konbu Seaweed, Laver Seaweed, Water.


Sekarang dh leh tersenyummm :)...bile kekwn dh mula perasan perubahan saya...hehehe...perasannn la tu...Saje nk berkongsi info dengan korang2.

0 ulasan: