Isnin, 9 November 2009

Akhirnye.....BILA.....

BILA...................Haikal sekarang tersangat la nakal nye.Hari-hari akan wat aku mengamuk.Ada je dia akan buat sampai tocang aku naik....tension la tersangat-sangat.Sampai ramai yg kata..."dia mintak adik tu baru kurang sikit nakalnye..."

BILA...................Sejak akhir-akhir nie badan aku cepat la sesgt 'CAPEK'.Blk keje je,wat keje rmh sikit-sikit,pas solat terus je mata layu.Dpt je bantal terus lena sampai sok pg.Dh bape lama dapur aku x berasap...hehehe....


BILA...................Berat badan aku naik mendadak.Dlm masa 2 minggu naik sampai 3kg.Aku pikir sebab aku kuat tido.

BILA...................Zali bgtau badan dia byk angin,kepala dia pening-pening.Aku cuma ckp kat dia..."awak kurang tido kot".Yela dia kan ada keje shift mlm.

BILA...................Aku tak suka sesgt dgn bau bdn laki aku.Dia blk keje je,aku mesti terus suruh dia mandi.Xtau nape,selama nie x la pulak.Ntah nape sejak dua menjak nie.

BILA...................Tekak aku nie asyik ingat makannnn....je.Sampai Zali bising aku x jaga badan.

BILA...................'Kawan baik aku x datang dah lebih 1 bulan nie'.Then aku mula rasa kepala 'ting tong' sikit-sikit,tekak kekadang terasa loya.

Dan....akhirnye.....BILA.....

BILA....................aku buat keputusan untuk buat ujian nie........
Dan...akhirnye.......BILA semua yg diatas tadi memberi aku keputusan ini...........
DAN........................berbunga-bunganye hati aku.Suka sesgt....Alhamdulillah akhirnye Tuhan makbulkan juga doa kami.Ini juga berkat doa keluarga dan jugak semua kekawan aku dan Zali.
Memula tu aku gabra la jgk nak jumpa doktor....Perasaan takut ada lg,fobia dgn kejadian yg
lepas.Nasib baik ramai yg bg support supaya aku pikir positif.Bila dah jumpa doktor,pastu doktor kata Alhamdulillah perkembangan yg positif pada janin.Mengikut scan dan jugak kiraan doktor,sekarang kandungan aku berusia masuk 2 bulan.Dijangka bersalin hujung bulan 6 nanti....
Pada semua kekawan atau sesiapa jelah yg baca blog aku nie,aku nak kongsi kegembiraan aku dgn korang semua.Doakan aku dan baby sihat-sihat hendaknye ye.Minta-mintalah xde sebarang kesulitan sepanjang kehamilan nie.

6 ulasan:

3740Journal berkata...

babe...tahniah.. suke aku dgr. take care ok. same2 la kite nnti..hehe

Tanpa Nama berkata...

tahniah mai...
akhirnya, termakbul gak doa ko..alhamdulillah...
sukenyer aku...x sabar lak nk tunggu 2nd baby ko kali ni...jgn wat kerja berat2 tau...jaga kesihatan k?

zalyeaclik berkata...

Thanks Azza,anak kita sama tahun la ye.
Thanks Eliz...Doakan yg terbaik untuk aku ye.
Eliz,nanti dtg tau bile baby aku dh kuar.Ko klu nak wat majlis kawin jgn wat bln 6,7 @ 8 tau.Nanti aku xleh dtg.

Tanpa Nama berkata...

wahh...nmpknyer taun depan mmg kna wat kenduri hjg taun la ek..start bulan 3 jer dah ada baby yg keluar..

Hajar Bte Zainal berkata...

Mai..congrats.semoga ko sehat sepanjang pregnancy ko nie..

zalyeaclik berkata...

Thanks Hajar....Aku doakan kau jgk leh dpt baby dlm taun nie jgk...Insyaallah.