Selasa, 4 Ogos 2009

Majlis Perkahwinan

Bercerita pasal majlis perkahwinan.Aku ngan Zali memang suka g majlis perkahwinan.Seriously,xtau nape.Kawan ke,sedara mara ke memang kite org g.Bkn ape rasanye klu dpt attend majlis kawin nie dpt rasa kemeriahan sama2,x kire la majlis kawan ataupun sedara mara.Dpt jumpa sedara mara yg biasanye jumpa time raya je.Klu kekwn dpt jumpa x kira kwn lama atau yg baru.Dlm setahun ntah berape byk rumah org kawin yg kita org g pun aku x terkira.Lg 1,kitaorg selalu pikir klu kita g rmh org,akan dtg kita wat majlis ape pun org akan dtg rmh kita...hopefully....kepada kekwn disana yg akn melangsungkan perkahwinan,jgn lupa jemput kita org.Insyaallah klu tiada aral melintang mesti kita org dtg punye...

01 Ogos 09 (Sabtu) sepupu Zali,Siti kat Pt.Sulong Batu Pahat telah melangsungkan perkahwinan.Aku memang lum baik lg,tapi dgr majlis perkahwinan terus nk g.Zali risau jugak,yela kat rmh makcik dia takut aku ringan tulang nk tolong org rewang.Aku pun dgn bangganye ckp kat dia jgn la risau,aku janji x wat keje...


Ceh,awal-awal lg aku dh bersiap tau hari tu.Cm org dh sihat...tanpa pakai arm sling ataupun bandange....(mlm tu...hah ambk ko tangan aku bisa,semlman x leh tido).Konon xnk org tau yg aku baru lepas accident.Sampai sana punyelah seronok dpt jumpa mak mertua,pak mertua,adik beradk Zali ngan sedara mara dia.Aku suka bile berada dlm kumpulan keluarga dia org,sebab keluarga dia org nie besar.X mcm family aku yg agk kurang berkembang....

Sementara tunggu pengantin bersanding aku duk la ngan mak mertua aku.hehehe...(cm bodek jekan?).Aku x wat ape2 keje pun sebab mak dah tolong explainkan kat sedara mara dia yg aku br lepas accident...hmm...ingat nk rahsiakan..

Tapi yg mendukacitekan kat sane,ramai sedara mara yg ckp aku dh gemuks.......
oh....tidak,aku kena wat sesuatu untk nampak slim blk..huhuhu....

Keylah,kat bwh nie ada beberapa keping gambar yg dpt aku snap.Nk pegang kamera pun tangan aku lum bleh sgt.Bile la agknye nk baik nie....Buat Siti dan suami
'SELAMAT PENGANTIN BARU,SEMOGA BERKEKALAN KE ANAK CUCU'


Nie la pengantin nye...Nama dia Siti (sorry xtau nama sebenar)


Manis nye pengantin dengan berbaju pink.....(suke sgt tengok muka dia...cantik)



Nak gak bergambar kenangan bersama pengantin.......

Zali,Kak Ura,pengantin dan aku bergambar dipelamin yg juga betemakan pink.


X cukup sekeping,1 lg...



Oppss.....berangan eh...hehehe....tengok tangan tu msh bengkak kan?



Kak Ura bersama pengantin


Hmmm....nielah dia orgnye jejaka idaman Siti.



Mak nak sangat tengok pengantin seblm sanding....



'Jap makusu,kita gambar'-Makusu,mak pengantin



Inilah mak mertua ku.....(betollah,aku dh gemuks gile)



X mahu ketinggalan...gambar kami 3 beranak



Loving couple......cewah2.....



Kak Ura,Zali dan mak mertua ku...(ramai lg yg xdpt snap gambar)



Bapa mertuaku yg tengah telunjuk jari...seblh dia tu pakcik Zali.



Mak ngan makcik Zali jgk...(heheh...x ingat name dia,ramai sgt)



Umaira,ank saudara kami yg ke 44.....


Kedatangan pengantin lelaki disambut dgn 'pancak silat'

0 ulasan: